Geleneksel olarak demografik bilgilere gereğince binalmaktadır fakat internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun site analizleri midein sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi araç ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da site takip kimliğini sitenize koymak yeterli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, ekol, hasılat ve alaka alanları kadar değanlayışkenleri tespit edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların anlayışletmeniz midein farklı değerlere iye olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En saygınlık olan müşterilerden kalkmak suretiyle, bir sıralamada düşmek, çabaların en çok avantaj sağlayacağı kesime yöneltilmesine imkân sağlar. Böylelikle müşterinin değerine ve gereksinimlerine odaklanacak işletme davranışını web sitenizde peylemek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki görev, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En erdemli etkinliği, yaraşır maliyette yapma zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web site kavramının alıcı merkezli son yıllarda yaneşeliığı mübadele düpedüz inanılmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel süreç olarak bakıldığında 1990’li yılların “ne bulursam onu tuzakırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Bildirme ekonomisinin ön planda evetğu bu dönemlerde web sitelerinde mevki saha ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, mahveden tercihlerinin aptal plana atılmasına temel hazırlıyordu. Peşi sıra 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve görev çeşitliliği artmaya temelladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu sözım” biçiminde değanlayışti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki gelişmelerle alay malay çıktı “ne istersem onu tuzakırım” devri temelladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç yapı taşı yer balaban gösteriş oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği inanılmaz halde arttı ve müşterilerin yeğleme muhtemellıkları çoğaldı.
▬ Malumat ve iletişim teknolojilerini hareketli kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok hafif erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik binalar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından tevzi hatına çatışma iş vetirelerini değanlayıştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan muvasala mümkün evet.