Kişinin yaneşeliığı topluluk içre değeri olan , kabiliyet, seçenek ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değmaslahatme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına akla yatkın ) değmaslahatme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma gereğince;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değmaslahattirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmaslahatme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler karınin tıpkıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince değmaslahatebilir, lakin sürecin doğbirliı değmaslahatmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birgeniş filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değmaslahatikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmaslahatikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, sima karınin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin maslahatletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi yapmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir dizge olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, test payanları kadar mergup davranış değmaslahatiklikleridir.