Klima cihazının zamanı insanlık derece eskidir. İlk insanlar varlık ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor tedarik etmek muhtevain efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain sutaş gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk majör kullanım yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her çağ 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail yöntem vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene fail bir süreçtir. Günümüzde insanlar, daha erinç ve zengin yaşayabilmek muhtevain klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima lüks olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut emekyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı arzu etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Bundan sonra klima bulunmayan emekyerlerinde kimse çhileışmak istememektedir. Önce emekyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor aletı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın ferahlamak muhtevain kullanılan bir alet olmaktan çıailep, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen alet yapmıştır. Klima kullanım hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği önsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana normal seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, güzel montaj uygulamalarının dokumalmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima aletı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak önemsiz bir tetkik dokumalmalıdır.